Formula Student Electric: implementering, test og designoptimering

Målet med kurset er at give de studerende mulighed for at anvende deres teoretiske viden for at løse praktiske problemer i forbindelse med moderne elektriske køretøjer.

Dette kursus tilbydes som en del af DTU EVenture Blue Dot-projektet. DTU EVenture støtter i øjeblikket projekter, der vedrører Formula Student-konkurrencer, Roskilde Festival-projekter og International Future Energy Challenge.

På grund af ovennævnte bruges Formula Student Electric racerbil udviklet af DTUs FSE-team (Vermilion racing, en del af EVenture) som hardware platform og ramme for problemformulering.

Som en del af kurset definerer de studerende ved hjælp af professoren et projektomfang, der er relevant for racerbilplatformen og inden for studerendes evner / interesser.

Studerende opfordres til at kontakte kursusansvarlig (nm@elektro.dtu.dk), før de tilmelder sig dette kursus for yderligere afklaring.
DTUs Formel Studentteam: https://vermilionracing.com/

• Udvikle større e-mobilitetsteknologiprojekt i forbindelse med en af de konkurrencer, EVenture støtter
  • Udfør analyser en kompleksitet af et projektproblem og formuler en liste over opgaver for at løse problemet (f.eks. State of the art, modellering, simulering, eksperimenter, validering, iterativ tilgang …).
  • Foreslå design og løsning implementering til projekt og dets analyser og diskussion om fordele og ulemper for alternative løsninger.
  • syntetisere en tidsplan, cost benefit analyse og risikomatrix med risikoreducerende strategier for en given liste over opgaver.
  • udforske og analysere relevante teknologier, regler og retningslinjer for en bestemt konkurrence for at løse det givne problem.
  • argumentere for valget af teknologier på grundlag af klart formulerede lokaler.
  • færdiggør produktionen af en teknisk dokumentation, herunder modeller, kode, tegninger, beregninger, noter, datablade, liste over komponenter, budget …
  • nuværende dokumentation på en klar og læselig måde

Det nøjagtige projekt og tema vil blive aftalt mellem den studerende og en teknisk projektleder valgt af den studerende i forbindelse med tilmeldingen. EVenture støtter alle ingeniørdiscipliner relateret til eMobility (f.eks. Elektronik, strøm, struktur, aerodynamisk, termisk, lagerteknik for at nævne nogle få)

Grundlæggende viden og begreber inden for el- og maskinteknik

Dette kursus består af tekniske introduktionsforelæsninger, hvorefter elever grupperes i holdene efter deres præferencer og viden og har ansvaret for design og analyse af elektriske køretøjskomponenter med det primære mål at bidrage til de elevkonkurrencer, som EVenture deltager i.

Wind

Kursustype Bachelor