Enkeltfag Engelsk 5 ECTS

User Experience Engineering

Overordnede kursusmål

Ovenpå en kort introduktion til de grundlæggende værktøjer og metoder guider kurset de studerende gennem projekt-orienterede “hands-on” forløb i at bruge lean metodik til UX design af bl.a. “cognitive computing” brugerflader, ved at kombinere forretningsmodel canvas modellering med hierarkisk user story mapping som basis for agil udvikling og validering af prototyper som minimum viable products (MVP).

See course description in English

Læringsmål

  • Identificere, modellere og validere brugerbehov og mål i forhold til et specifikt markedssegment under brug af en iterativ hierarkisk process
  • Designe og validere MVP UX prototyper som bygger på velkendte og etablerede interface paradigmer
  • Designe og validere MVP UX prototyper som bygger på nye og ikke så velkendte interface paradigmer
  • Formulere validerbare hypoteser som kan bruges til at guide beslutninger vedr. UX engineering
  • Designe metoder til hurtigt at måle og validere sådanne hypoteser, for at facilitere en data-dreven beslutningsprocess
  • Indarbejde biometriske målinger i MVP UX prototyper
  • Skabe MVP UX prototyper der tilpasser sig brugerens kognitive eller emotionelle tilstand
  • Identificere sundheds-relaterede aspekter af MVP UX prototyper som kan assistere brugerne på deres vej gennem livet
  • Bruge UX prototype teknikker til at kommunikere med vidt forskellige interessenter
  • Beskrive metoder design principper for et digitalt produkt: Design Thinking, Transformation vs Innovation, Etik og Bias
  • Beskrive (yderligere) nødvendige nøgleprocesser for at kunne udvikle et digitalt produkt: Agil, Lean og Build-Measure-Learn
  • Beskrive yderligere overvejelser når et digitalt produkt går fra udvikling til produktion: Scalability

Kursusindhold

Kurset er fokuseret på UX design af næste generation brugerflader som “cognitive computing” der integrerer biometrisk data relateret til f.eks hjerterytmer, øjenbevægelser eller emotionelle reaktioner baseret på ansigtsudtryk.

Metoderne, som også udgør fundamentet for 02809 “UX Design Prototypeudvikling”, benyttes på en bredere vifte af design af “næste generation” af UX prototyper, hvor der er er behov for at modellere og arbejde systematisk med nye og uudforskede problemstillinger.

Anbefalede forudsætninger

02809/02161/02291, Kendskab til UX prototypeudviking, agil softwareudvikling og/eller systemintegration

Undervisningsform

Forelæsninger og projektarbejde

Fakultet

Bemærkninger

Kurset er en del af DTU Computes Digitale Innovations-Kanon.

Se kurset i kursusbasen

Tilmelding

Sprog

Engelsk

Varighed

3 uger

Institut

Compute

Sted

DTU Lyngby Campus

Kursus ID 02266
Kursustype Kandidat
Semesterstart Uge 1
Semester slut Uge 35
Dage Man-fre 8:00-17:00
Pris

7.500,00 kr.

Tilmelding