Procesorienterede og event-drevne softwaresystemer

Kursets formal er sætte de studerende i stand til at bruge procesorienterede og event-drevne principper for at automatisere forretningsprocesser. Det indbefatter modellering og analyse af forretningsprocesser og implementering af procesorienterede og event-drevne arkitekturer.

• Bygge modeller af forretningsprocesser med notationer såsom Business Process Model and Notation (BPMN), DCR grafer, eller andre notationer.
  • kende og være i stand til at bruge metoder og tekniker for at analysere forretningsprocesser og for at forbedre processerne
  • kende og anvende adskillige heuristiske metoder for at forbedre forretningsprocesser
  • være i stand til at implementere forretningsprocesser baseret på modeller ved at anvende business process management system
  • kende forskellige fremgangsmoder til at integrere business process management (BPM) med event-kilder
  • være i stand til at integrere event-processing with a business process management system
  • anvende event-kilder til business process management system
  • Reflektere over procesmodelleringssprogs evner til at fange procesadfærd med hensyn til specifik mål, bl.a. dens kompleksitet, forudsigelighed og gentagelsesevne
  • løse problemer som del af et team

Kurset introducerer procesorienterede og event-drevne principper til softwaresystemer for at automatisere forretningsprocesser.
▪ Modellering af forretningsprocesser ved brug af notationer til procesmodellering, bl.a. Business Process Model and Notation, DCR grafer, mm.
▪ Metoder og teknikker til at analysere og forbedre forretningsprocesser
▪ Procesorienterede og event-drevne arkitekturer
▪ Teknologier til at automatisere forretningsprocesser (dvs. Business Process Management Systems)
▪ Teknologier til for event-processing

02161/02160/02105, Solid programmeringserfaring i Java. Videm om algorithmer og data strukturer. Basale færdigheder i softwareudvikling; erfaring med kommandoliner grænseflader og programmering af små scripts.

Forelæsninger, øvelser og studenterpræsentationer samt et projekt.

Compute

Dage tirs 8-12