Enkeltfag 5 ECTS

Introduktion til havforskning og -teknologi

Kurset vil give de studerende en grundlæggende viden om verdenshavene og anvendte teknologier i havmiljøet. Det generelle formål med kurset er at fremme en vidensbaseret forståelse for “grønne ” løsninger på de udfordringer der følger med marine og maritime aktiviteter.

• Give et overblik over den moderne , integrerede videnskab índenfor oceanografi og hvordan den praktiseres.
  • Identificere grunde til hvorfor bæredygtig praksis vedrørende havets ressourcer (f.eks fiskeri, kulbrinter) er vigtige og hvordan det påvirker nuværende og fremtidigt liv samt den globale økonomi.
  • Demonstrere hvordan havene relateres til større processer på jorden, såsom atmosfærisk og oceaniske cirkulation , klima og vejr, pladetektonik samt bæredygtigheden af ​​befolknings- og marine populationer
  • Integrere videnskabelige og teknologiske begreber til den “virkelige verdens” udfordringer indenfor havmiljøet.
  • Udføre gruppearbejde omkring et projekt om udvalgt emne indenfor anvendte marine teknologier.
  • Kommunikere aspekter indenfor havforskning og -teknologi.

Se engelsk.

Forelæsninger og projektarbejde i grupper.

Dette kursus giver studerende kompetencer, der er relevante for FN’s SDG’er, især #13 (Climate action), og #14 (Life below water)

Minimum 5.

Vær opmærksom på, at dette enkeltfagskursus har et minimumskrav for antal deltagere for at kunne oprettes. Du får besked om, hvorvidt kurset oprettes senest 8 dage før kursusstart.

Aqua

Kursustype Bachelor