Enkeltfag Engelsk 5 ECTS

Marketing i iværksætteri

Overordnede kursusmål

Kurset skal sætte de studerende i stand til at forstå samspillet mellem produkter/ydelser og markedet ud fra Design Thinking-principper og udvikle de studerendes kompetencer til entreprenøriel markedsføring efter en kundeudviklingsproces.

See course description in English

Læringsmål

  • Design en levedygtig forretningsmodel for et bestemt produkt / service, ved hjælp af Design Thinking-principper
  • Opregne de forskellige begrebsliggørelser af markedet og beskrive kvalifikationen af et produkt på markedet
  • forstå samspillet mellem værdi, adfærdsmæssige ændringer og forretningsmodel
  • Forstå og følg kundeudviklingsproces (kundeopdagelse, kundevalidering, kundeoprettelse og kundeopbygning)
  • Analyser, hvordan organisationer bruger marketingmixet til at markedsføre produkter/tjenester til deres målkunder
  • Forklare grundlæggende begreber i virksomheds strategi
  • Forklare grundlæggende begreber i branding og advertising
  • Diskutere betydningen af strategic pricing
  • Foretage grundlæggende markedsanalyse for et bestemt produkt / tjeneste
  • Forstå og anvende digitale marketingværktøjer til et bestemt produkt/service
  • Analysere forholdet mellem et produkt og dets marked ved hjælp af teorierne fra kursets pensum

Kursusindhold

De studerende vil blive bedt om at udvikle en marketingplanlægning med hensyn til et specifikt produkt/service efter en kundeudviklingsproces. Kurset skal sætte de studerende i stand til at tænke strategisk omkring udvikling af kunder gennem forskellige tilgange inden for iværksættermarkedsføring. Kurset er baseret på en kombination af empiriske eksempler, teorier og begreber om marked, forretningsdesign, strategi og markedsføring.

Anbefalede forudsætninger

Bachelor i Design og Innovation eller tilsvarende

Undervisningsform

Klasseundervisning med gennemgang af teori og eksempler. Sideløbende med projektarbejde i grupper.

Pladsbegrænsning

Minimum 15.

Vær opmærksom på, at dette enkeltfagskursus har et minimumskrav for antal deltagere for at kunne oprettes. Du får besked om, hvorvidt kurset oprettes senest 8 dage før kursusstart.

Se kurset i kursusbasen

Tilmelding

Sprog

Engelsk

Varighed

3 uger

Institut

Management

Sted

DTU Lyngby Campus

Entrepreneurship
Kursus ID 38112
Kursustype Kandidat
Semesterstart Uge 23
Semester slut Uge 26
Dage Man-fre 8:00-17:00
Pris

9.250,00 kr.

Vær opmærksom på dette kursus har deltager begrænsninger. Læs mere

Tilmelding