Enkeltfag Engelsk 5 ECTS

UX Design Prototypeudviking

Overordnede kursusmål

Kurset har til formål at gøre de studerende i stand til 1) at anvende lean prototypeudvikling til UX design af personaliserede brugerflader, og 2) at vælge passende værktøjer, metoder og design til opgaverne.

See course description in English

Læringsmål

  • Identificere bruger-behov og -problemer i forhold til et markedssegment
  • Optimere værdi i forhold til potentielle løsninger ved hjælp af business model canvas
  • Modellere brugerbehov hierarkisk i form af mål, aktiviteter og opgaver
  • Prioritere og oversætte brugerbehov til UX prototype wireframe story boards
  • Modellere microinteractions for et UX system design
  • Identificere påkrævet interaktion med backend for et UX system design
  • Vælge og implementere passende designmønstre for et UX prototype design
  • Designe et MVP minimum viable product baseret på iterativ UX prototypeudvikling ved brug af Build-Measure-Learn
  • Validere et MVP minimum viable product under brug af hypotese-drevne design metoder
  • Beskrive metoder design principper for et digitalt produkt: Design Thinking, Transformation vs Innovation, Etik og Bias
  • Beskrive (yderligere) nødvendige nøgleprocesser for at kunne udvikle et digitalt produkt: Agil, Lean og Build-Measure-Learn
  • Beskrive yderligere overvejelser når et digitalt produkt går fra udvikling til produktion: Scalability

Kursusindhold

Kurset fokuserer på udvikling af funktionelle UX design prototyper der kombinerer flere typer af mobile enheder og interfaces, fra flat UI til dialog- og stemme-baserede design mønstre.

Kurset bruger lean metodik baseret på at identificere behov, hierarkisk user story mapping, multidevice designmønstre og microinteractions system design, såvel som hurtig prototyping der kombinerer både velkendte og nye værktøjer og metoder.

Kurset giver den studerende et systematisk fundament og praktisk erfaring med design af UX prototyper, som også senere kan anvendes til “næste generation” interfaces indenfor andre områder, som det f.eks. adresseres i 02266 “User Experience Engineering”.

Anbefalede forudsætninger

02160/02161/02267, Kendskab til agil softwareudvikling, f.eks. svarende til de metoder som bruges i 02160 eller gennem praktisk arbejdserfaring, er en fordel (men ikke en forudsætning)

Undervisningsform

Forelæsninger kombineret med praktiske øvelser og projektarbejde

Fakultet

Bemærkninger

Kurset er en del af DTU Computes Digitale Innovations-Kanon.

Se kurset i kursusbasen

Tilmelding

Sprog

Engelsk

Varighed

13 uger

Institut

Compute

Sted

DTU Lyngby Campus

Kursus ID 02809
Kursustype Kandidat
Semesterstart Uge 35
Semester slut Uge 48
Dage man 8-12
Pris

7.500,00 kr.

Tilmelding